Telefon   +48 571 439 322

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jaką zamontować chłodnicę do auta sportowego?

Praca silnika spalinowego oznacza konieczność efektywnego chłodzenia jego bloku, co zapobiega przegrzaniu oraz możliwej w jego następstwie awarii. Jest ona prawdopodobna, gdyż wzrost temperatury prowadzi do obniżenia wytrzymałości metalu, powoduje odkształcenia oraz sprawia, że jego objętość ulega zmianie, co przekłada się na spasowanie elementów ruchomych i dodatkowo zwiększa występujące między nimi tarcie. Przegrzany silnik oznacza także znaczne pogorszenie smarowania. Sposobem na uniknięcie problemów jest zastosowanie odpowiedniej chłodnicy samochodowej. Przekonajmy się, jak powinna ona wyglądać w aucie sportowym.

Jakie wymagania stawiają samochody sportowe przeznaczonym do nich chłodnicom?

Samochody sportowe są tworzone w celu uzyskiwania możliwie dobrych osiągów, jeżeli chodzi o prędkość maksymalną i przyspieszenie. Do osiągnięcia najlepszych parametrów pod tym względem konieczne jest jednak zastosowanie wielu układów odpowiedzialnych za właściwości jezdne oraz wspomagających pracę jednostki napędowej. Ponieważ w pojazdach tego typu silniki są bardzo wysilone, a przy tym zaprojektowane tak, by miały możliwie niską masę kluczowe jest sprawne odprowadzanie z nich powstającego nadmiaru ciepła. Przed chłodnicami przeznaczonymi do aut sportowych stoi jednak trudne zadanie, gdyż ich nadwozia są opracowywane tak, aby gwarantować możliwi niski opór powietrza, co wpływa na to, w jakim miejscu można umieścić chłodnicę. Przesądza też o ilości powietrza, które będzie mogło przez nią przepływać, a ma to duże znaczenie dla efektywności pracy podzespołu.

Co decyduje o efektywności pracy chłodnicy w aucie sportowym?

Skuteczność pracy chłodnicy zależy od jej zdolności szybkiego przekazywania dużych ilości ciepła. Jest ona uzależniona od ilości chłodziwa, które może pomieścić chłodnica, a także od wielkości powierzchni, z jakiej zostanie ono przekazane najpierw do tworzącego jej strukturę metalu, a następnie do opływającego element powietrza. Równie istotna będzie przewodność cieplna użytego metalu oraz system wymuszania przepływu powietrza.