Telefon   +48 571 439 322

Mail  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W jaki sposób dorobić chłodnicę do auta zabytkowego?

Auta zabytkowe będące prawdziwymi perełkami motoryzacyjnymi cieszą się wielkim zainteresowaniem, a spore grono kolekcjonerów pieczołowicie zbiera i odtwarza pojazdy tego typu, przywracając im pełną sprawność oraz dawny wygląd. Niestety w wielu przypadkach znalezienie oryginalnych części jest zupełnie niemożliwe. Choć wartość rynkowa i historyczna samochodów tego rodzaju zależy od stopnia ich oryginalności, oznacza to konieczność wykonania brakującego podzespołu. Jednym z elementów, które są potrzebne dość często, są części układu chłodzenia. Dorobienie chłodnicy do auta zabytkowego jest jednak zwykle pracochłonne i skomplikowane.

Co wiąże się z dorabianiem chłodnicy do auta zabytkowego?

Układ chłodzenia to jeden z najważniejszych elementów umożliwiających sprawne funkcjonowanie każdego auta z silnikiem spalinowym. Dzięki oddawaniu ciepła generowanego podczas pracy jednostki napędowej do chłodziwa przepływającego przez znajdujące się w jej bloku nie dochodzi do przegrzania i w efekcie zatarcia tłoków oraz cylindrów. Niestety ze względu na to, że w większości aut zabytkowych i historycznych dla poprawy efektywności działania chłodnica była umieszczana w eksponowanym miejscu, a atrapa nie chroniła jej dostatecznie, dość częste są poważne uszkodzenia mechaniczne. Równie destrukcyjne okazuje się zwykle działanie kamienia kotłowego, który nierzadko zatykał kanaliki w sposób uniemożliwiający ich udrożnienie. Problemy sprawiają też na ogół użyte uszczelnienia i wykonane luty.

Jak tworzy się nową chłodnicę do samochodu zabytkowego?

Nowa chłodnica do auta zabytkowego musi być wiernym odbiciem oryginału. Ze względu na to, że często nie ma dokładnych planów tego podzespołu, przygotowanie elementu musi się opierać o wykonanie precyzyjnych pomiarówpieczołowite odtworzenie wszystkich części. Wymaga to sporządzenia rdzenia o budowie identycznej z oryginałem, odtworzenia lamelek, a także doprowadzających chłodziwo rurek i zbiornika wyrównawczego. Niezbędne okaże się też stworzenie ramy oraz pasujących do całości elementów montażowych.